2016. június 8., szerda

Devon megye térképe

Angliába soha nem vágytam. Az, hogy egyszer ott fogok élni soha eszembe sem jutott. Aztán... 
Egy munkahelyi Erasmus-ösztöndíjjal kezdődött Dél-Devonban, Plymouth-ban, ahová angolt tanulni mentem. Devon megyébe könnyű volt beleszeretni - zöld lankák, a kék ezer árnyalatában játszó tenger, lila hangamezők, soktornyú templomok, kúriák. Annyira, hogy amikor egy év múlva újból Plymouth-ba mentem folytatni a nyelvtanulást, már hazaérkeztem. Még félév múlva pedig úgy alakult, hogy felszámolva jól bejáratott itthoni életemet, Észak-Devonba költöztem. ahol a csodálatos Lee Abbey-ben töltöttem két évet. Ez a két év sok mindenről szólt, de semmiképpen sem a korábbi évek túlhajszoltságáról és állandó tevékenykedéséről. Sokkal inkább a lassításról, megállásról, sőt megérkezésről. Ennélfogva a hímzés sem volt előtérben, jó néhány hónap telt már el, mire először tűt és vásznat vettem a kezembe. És szépen, lassan, másfél év alatt elkészült Devon megye térképe. Emlékezetes a pillanat, amikor kezdtem, és az is, amikor befejeztem. Ma elhoztam a keretezőtől.
A szívemnek legkedvesebb Észak-Devon közelebbről. Az eredeti mintát újraterveztem, hogy rákerülhessen a Lee Abbey, Octaggal, South Tower-rel.


Ui. Milyen a szerelem?! Elmúlik... Anglia ahogy jött, úgy el is múlt, röpke 4 év alatt. Nem, már nem vágyom vissza. De Devon megye említésére még mindig felkapom a fejem, és mosolyognom kell, ahányszor csak rágondolok.

2 megjegyzés: